.

SALAM MAAL HIJRAH
TUNGGANG DENGAN CERMAT MENYELAMATKAN HARTA DAN NYAWA

Wednesday, February 20, 2008

Mahkota Bikers Menjelajah Johor Bagi Mempromosikan Sukan Antarabangsa Teluk Danga 2008

Sepanjang minggu ini, Mahkota Bikers telah dijemput untuk mengikuti Program Jelajah Johor bersempena dengan mempromosikan Sukan Antarabangsa Teluk Danga kali ke 2 tahun 2008 bermula pada Sabtu 16 Feb dan berakhir pada Ahad 17 Feb 2008.

Seramai 23 buah motosikal berkuasa tinggi telah mengikuti program yang dianjurkan oleh Majlis Sukan Negeri Johor ini. Program ini juga menyaksikan penglibatan Kelab Gen2, Belia 4B Kelab Radio Kawalan Pelangi dan Jabatan Petahanan Awam (JPA3).

Jelajah ini diketuai oleh Pengarah Majlis Sukan Negeri Johor, En Mohd Shukri Masbah
Program ini meliputi jarak sejauh hampir 1000km, di mana konvoi bermula di Stadium Larkin, melalui Pontian, Benut, Parit Raja, Batu Pahat, Muar, Tangkak, Segamat, Yong Peng, Air Hitam dan bermalam di Kluang. Pada hari berikutnya konvoi bermula di Kluang, Felda Kahang, Mersing, Jemaluang, gugusan Felda Tenggaroh, Tg Sedili, Bandar Penawar, Sungai Rengit, gugusan Felda Air Tawar, Kota Tinggi dan berakhir di Danga Bay, Johor Bahru

Diharap dengan program seperti ini dapat mengeratkan lagi silaturahim di kalangan peserta konvoi dan juga meningkatkan lagi reputasi Mahkota Bikers di kalangan rakyat jelata Johor.

No comments: