.

SALAM MAAL HIJRAH
TUNGGANG DENGAN CERMAT MENYELAMATKAN HARTA DAN NYAWA

Saturday, April 18, 2009

Program Jom Kayuh "Berbasikal Gaya Hidup Sihat"

Satu program jelajah berbasikal yang akan diadakan pada 9-10 Mei 2009 bersempena dengan mempromosikan berkayuh basikal sebagai salah satu kaedah untuk menjaga kesihatan dan kecergasan.

Program ini dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Johor, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor, Gerakan Belia 4B, Kelab Radio Kawalan Pelangi Johor Bahru, dan Mahkota Bikers.

Program ini terbuka kepada semua warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas. Jarak kayuhan adalah sejah 243 km.

Program akan dilepaskan oleh DYAM Raja Muda Johor Tunku Ismail di Danga Bay pada 9 May 2009. Kemudian program akan melalui Skudai, Universiti Teknologi Malaysia, Kukup, Pontian Kechil, Batu Pahat, Muar, dan berakhir di Dataran Pahlawan, Bandar Hilir di Melaka Bandaraya Bersejarah. Program akan disambut oleh YAB Ketua Menteri Melaka.

Keesokan harinya, terdapat Larian Gaya Hidup Sihat bersama YAB Ketua Menteri Melaka. Setelah itu peserta akan bertolak pulang ke Johor Bahru dengan menaiki kenderaan yang disediakan penganjur.

Mahkota Bikers sekali lagi bertugas sebagai road marshall yang bertanggungjawab memastikan kelicinan dan keselamatan penunggang dan juga konvoi jelajah.

Semoga program ini dapat menarik minat rakyat Malaysia terhadap sukan berbasikal.

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut mengenai program ini boleh menghubungi
En Abd Lah@ Pak Lah 019-777-0435

No comments: